Marketing w e-commerce – to działa

Znalezienie konkretnego sklepu lub produktów w nim oferowanych to jeden z najważniejszych czynników dla właścicieli e-sklepów. Wyróżnienie się spośród setek podobnych nie jest łatwe, jednak są sposoby, które pozwalają znaleźć się na szczycie nie tylko internetowych wyszukiwarek.

Łatwy dostęp do internetu oraz rozwój technologii sprawił, że część codziennych obowiązków przeniosła się ze świata rzeczywistego do wirtualnego. Za trendem podążały też sklepy, których w sieci można znaleźć już tysiące. Wygoda przeprowadzania zakupów, szeroki wybór produktów oraz możliwość przeprowadzenia transakcji w dowolnym czasie dodatkowo wzmacniają pozycję internetowych zakupów. Klienci widzą same zalety, za to właściciele e-sklepów zastanawiają się, jak się wyróżnić i dotrzeć do nowych konsumentów. Sposobów jest kilkanaście, a przy odpowiednim planowaniu i realizacji działań, konkurencja zostanie w pokonanym polu. Na co warto postawić?

Fot. www.pixabay.com

Pozycjonowanie

Działania SEO najlepiej rozpocząć od samego początku funkcjonowania sklepu. Na wstępie warto przeprowadzić dokładną analizę witryny internetowej sklepu m.in. badamy użyteczność serwisu, sprawdzamy dostępność oferowanego towaru. Następnie analizujemy produkty oferowane przez sklep. Te najczęściej podzielone są na bardzo ogólne kategorie, często nie posiadające odpowiednich opisów zoptymalizowanych pod wyniki wyszukiwania. Dalsza analiza obejmuje podstrony produktów. Przeprowadzenie optymalizacji, czyli wdrożenie wszystkich istotnych zmian, pozwoli przystosować serwis pod silniki wyszukiwarek. W przypadku sklepów internetowych warto postawić na pozycjonowanie szerokie, gdzie uwagę skupia się na frazach bardziej szczegółowych o małej konkurencyjności. Umożliwia to dotarcie do klientów zdecydowanych na zakup konkretnego produktu, znających jego specyfikację lub oczekujących od produktów konkretnych cech. Chcąc osiągnąć jak najlepsze rezultaty, pod uwagę powinno się wziąć promowanie wszystkich kategorii produktowych oraz podstron produktów generujących największy przychód.

E-PR

W ramach pozycjonowania korzystnym rozwiązaniem będzie również przygotowanie artykułów i ich publikacja w miejscach związanych branżowo z naszym sklepem internetowym. Dużym zainteresowaniem cieszą się materiały poradnikowe lub typu DIY (Zrób to sam). Pozwalają one na zaprezentowanie oferowanych produktów, ale również pokazują ciekawe i często niespotykane sposoby na ich wykorzystanie. Sam artykuł może być wzbogacony zdjęciami, np. krok po kroku. Doskonałym pomysłem będzie także nakręcenie filmików. Wystarczy do tego nawet niewielki statyw i smartfon z dobrej jakości obiektywem. Ciekawe i angażujące treści przyciągają do zakupów, budują również zaplecze linkujące do pozycjonowania sklepu. Przy planowaniu działań dobrze jest wykorzystać sezonowość. Zmiany trendów, kolekcji czy nowości produktowe nakręcają dodatkowo ruch na witrynie. Nawet jeśli nie czujesz się samemu prowadzić takie działania, spróbuj skorzystać z profesjonalnych firm, które odpowiednio poprowadzą wszystkie działania za ciebie.

Google Ads – przemyślana kampania

Myśląc o promocji biznesu oraz wpływając także na świadomość klientów o jego istnieniu, kolejny krok należy skierować ku aktywności w wyszukiwarce. Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na zdobycie nowych klientów, gdzie oferta trafia bezpośrednio do szukających. Działania promocyjne zaczynamy od doboru fraz kluczowych i sformułowania komunikatów reklamowych. W przypadku nowego sklepu dobrze jest określić szerokie zasięgi, co pozwoli na zauważenie przez potencjalnych klientów. Takie działanie ma też inne zadanie – zebrane obszernie dane o sprzedaży z kampanii pozwolą na lepszą i dokładniejszą optymalizację. W początkowej fazie prowadzenia sklepu niezbędne będzie także określenie takich stawek CPC, aby “wygrać walkę” z konkurencją o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Z kolei sklepy będące już na rynku od dłuższego czasu powinny postawić również na tekstowe kampanie brandowe dla szukających sklepu i np. nie zawsze wpisujących poprawnie nazwę domeny. Stosując rozszerzenia linków, objaśnienia i informacje w witrynie można poinformować klientów o promocjach i różnych akcjach obowiązujących w sklepie na poziomie wyszukiwarki Google. Warto również wykorzystać potencjał remarketingu w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej Google.

Wykorzystaj subskrypcje i portale społecznościowe

Baza subskrybentów czy liczba fanów na portalach społecznościowych na początku jest niewielka, co nieco utrudnia wykorzystanie tych kanałów. Należy jednak postawić na ciekawe i angażujące użytkowników treści. Konsekwentne działanie m.in. regularne publikowanie postów na Facebooku i Instagramie czy wysyłanie mailingów z dopasowanymi ofertami przyciąga nowe osoby, co w przyszłości może wpłynąć na ich decyzje zakupowe. Ważna jest też sama forma. Wykorzystując serwis YouTube można publikować filmy z produktami, np. w jaki sposób i do czego wykorzystywać narzędzia budowlane, sprzęt dla majsterkowicza, akcesoria kuchenne czy dla plastyków. Połączony z e-sklepem kanał na YouTube warto spersonalizować, tworząc filmy dołączone do konkretnego produktu lub grup. Jest to też sposób na szersze pokazanie artykułów i ich wszystkich zalet, które często dla np. początkowych użytkowników nie są tak oczywiste. Część osób pokaże też swoją pasję. Prowadząc sklep i sprzedając wina z różnych stron świata można przygotować filmy eksperckie, poradnikowe czy prezentujące testy win, produktów i akcesoriów z nim związanych.

Wróc do strony głównej bloga

DAWNIEJ ... I DZIŚ

Blogujemy dla Was :)

Zaufali nam

Partnerzy

FreshMail.pl