naszym zdaniem

Działania PR . Jak mierzyć ich efektywność? Cz.1

Blog - działania PR
0
(0)

Działania PR: Przez wiele lat panowała opinia, że mierzenie działań public relations jest niemożliwe. Choć zadanie to cały czas nie należy do najłatwiejszych, to dzięki pojawieniu się nowych narzędzi pewne aspekty naszej pracy da się zmierzyć.

Dokładne oszacowanie pracy PR-owców to problem znanym w zasadzie od zawsze. Aby określić jej wartość należy skupić się na ocenie jakościowej działań. Co to oznacza? Badamy w których i w jaki sposób w mediach została opublikowana informacja. Obecnie powstało wiele narzędzi umożliwiających ocenę ilościową. Zanim jednak zaczniemy mierzyć skuteczność działania PR, musimy wiedzieć od czego zacząć.

Działania PR
Fot. www.fotolia.com

Analiza początkowa

Przygotowując działania PR należy wykonać analizę sytuacji. Dane zestawione z efektami końcowymi pozwolą ocenić, czy kampania była dobrze prowadzona. Istotne jest również, aby wraz z analizą sytuacji początkowej ustalić kryteria, jakimi będziemy się kierować. Różne firmy, mogą mieć przecież inne cele. Jedne stawiają na zwiększenie sprzedaży produktu. Inne skupiają się na wprowadzeniu nowego na rynek. Często najważniejszy jest wzrost rozpoznawalności firmy. Uzyskana różnica pokaże, na ile skuteczne okazały się podjęte działania. Sprawdzonym narzędziem do monitorowania ruchu na stronach internetowych jest na przykład Google Analytics.

Zdefiniowanie celów

Planując strategię komunikacyjną w tym działania PR należy zacząć od dokładnego ustalenia i opracowania celów. Można je podzielić na dwa rodzaje: krótkofalowe i długofalowe. Niezwykle istotne, aby były one mierzalne oraz związane celami biznesowymi firmy. Powinny być również zorientowane na grupy docelowe. Przykładem celu krótkofalowego może być zwiększenie publikacji o 25% w ciągu czterech miesięcy. Celem długofalowym natomiast jest zwiększenie świadomości marki np. o 30% w ciągu roku. Najlepszy rezultat do oczywiście wzrost sprzedaży.

Więcej o naszych działaniach w zakresie działań Public Relations znajdziecie Państwo w naszej ofercie.

Oceń artykuł

Kliknij w gwiazdkę aby ocenić artykuł.

Średnia ocena 0 / 5. Ilość ocen: 0

Nie ma jeszcze ocen, bądź pierwszym który oceni artykuł


Łukasz LET PR