Przedstawiamy 5 powodów, dla których marki, bez względu na branżę, w jakiej działają, powinny mieć własny kawałek internetu, czyli bloga firmowego.
Mimo zauważalnej dominacji portali społecznościowych nad innymi kanałami komunikacji z konsumentem, blogi wciąż są jednymi z tych, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Co daje marce prowadzenie bloga firmowego?
Spis treści:
1. Budowanie wizerunku firmy jako eksperta w swojej branży
Blog firmowy to miejsce na dyskusję merytoryczną. Tematy podejmowane przez pracowników dotyczą zazwyczaj dziedziny, z którą firma jest związana. Nierzadko także jej najgłębszych i najbardziej zawiłych aspektów. Dzięki temu marka buduje swój wizerunek jako eksperta na rynku. Na blogu odbiorcy otrzymują fachową wiedzę oraz porady, często poparte doświadczeniem pracowników firmy.
2. Nawiązanie relacji z potencjalnym klientem
Dzięki możliwości komentowania, firma otrzymuje dodatkowe narzędzie obustronnej komunikacji z konsumentem, a także może liczyć na feedback z jego strony.
3. Blog firmowy jako kanał promowania oferty
Przekazywanie wiedzy przez ekspertów marki to tylko jedna z możliwości, jakie daje blog firmowy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby poza wiedzą teoretyczną zaopatrzyć odbiorców także w praktyczne informacje o produktach lub usługach oferowanych przez markę. Na blogach klienci często szukają nie tylko porad i instrukcji, ale także wiadomości o nowościach. W ten sposób zadowolimy klientów spragnionych wiedzy o asortymencie firmy, a jednocześnie podpromujemy jej ofertę.
4. Zwiększenie liczby wejść na stronę
Często pojawia się pytanie gdzie na stronie firmowej wrzucać aktualności i informacje o nowościach. Zamieszczając interesujące treści, przyciągamy uwagę odbiorców i generujemy większą liczbę wejść na stronę. O nowych wpisach na blogu możemy informować na firmowym Facebooku, LinkedInie oraz innych portalach społecznościowych. Odnośniki do treści można także umieszczać na forach internetowych i w komentarzach. Treści blogowe są zatem dobrą bazą content marketingu.
5. Wpływ blogu firmowego na pozycjonowanie strony
Aby poprawić widoczność naszej strony w wyszukiwarce Googla, warto używać tzw. słów kluczowych, czyli zwrotów najczęściej wyszukiwanych w internecie. Posługując się tymi zwrotami, pomagamy naszej stronie www być bardziej widoczną dla internautów. Prowadząc bloga należy również pilnować regularności publikowanych treści.