Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Nie moglibyśmy rozpocząć prowadzenia firmowego bloga bez zadania sobie pytania: “Po co właściwie jest nam ten blog?”. Żeby nie okazało się, że szewc bez butów chodzi, przedstawiamy kilka powodów, dla których marki, bez względu na branżę, w jakiej działają, powinny mieć własny kawałek internetu, za pomocą którego przekażą klientom swoją wiedzę i będą mogły komunikować się z nimi w sposób nieco inny niż na Facebooku czy poprzez fora internetowe.

Fot. www.fotolia.com

Mimo zauważalnej dominacji portali społecznościowych nad innymi kanałami komunikacji z konsumentem, blogi wciąż są jednymi z tych, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów, nawet tych potencjalnych. Oczywiście, o ile firma ma do przekazania ważne i interesujące dla odbiorcy informacje. Co daje marce prowadzenie bloga?

Budowanie wizerunku firmy jako eksperta w swojej branży

Blog to miejsce na dyskusję merytoryczną. Tematy podejmowane przez pracowników dotyczą zazwyczaj dziedziny, z którą firma jest związana. Nierzadko także jej najgłębszych i najbardziej zawiłych aspektów. Marka, podejmując taki wywód buduje swój wizerunek jako eksperta wśród firm konkurencyjnych. Na blogu odbiorcy otrzymują fachową wiedzę oraz porady, często poparte doświadczeniem pracowników firmy.

Nawiązanie relacji z potencjalnym klientem

Poza swego rodzaju wykładem, z jakim klienci mogą spotkać się na blogu firmy, z której usług korzystają lub zamierzają skorzystać, prowadzone są również dyskusje pod poszczególnymi wpisami. Dzięki możliwości komentowania, firma otrzymuje dodatkowe narzędzie obustronnej komunikacji z konsumentem, a także może liczyć na feedback z jego strony.

Kanał promowania oferty

Przekazywanie wiedzy przez ekspertów marki to tylko jedna z możliwości, jakie daje blog firmowy. Choć zdecydowanie warto postawić na tę formę komunikacji jako dominującą, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby poza wiedzą teoretyczną zaopatrzyć odbiorców także w praktyczne informacje o produktach lub usługach oferowanych przez markę. Na blogach klienci często szukają nie tylko porad i instrukcji, ale także wiadomości o nowościach. W ten sposób zadowolimy klientów spragnionych wiedzy o asortymencie firmy, a jednocześnie podpromujemy jej ofertę.

Zwiększenie liczby wejść na stronę

Wiadomo, nie wszystkie informacje można umieścić na stronie internetowej. Potrzebne jest zatem w pewnym sensie specjalne miejsce w serwisie, które będzie jednocześnie swego rodzaju encyklopedią oraz strefą aktualności, czyli źródłem informacji o tym, co klienci lubią najbardziej. Zamieszczając interesujące dla nich treści, przyciągamy uwagę odbiorców i generujemy większą liczbę wejść na stronę. A to ma także duże znaczenie w jej pozycjonowaniu. O nowych wpisach na blogu możemy informować, linkując do świeżych artykułów na firmowym Facebooku, LinkedInie oraz innych portalach społecznościowych. Odnośniki do treści można także umieszczać na forach internetowych i w komentarzach. Treści blogowe są zatem dobrą bazą content marketingu.

Pozycjonowanie strony firmowej

Treści blogowe zazwyczaj nie są przypadkowe. Aby nie stracić dodatkowej możliwości podniesienia widoczności naszej strony w wyszukiwarce Googla, w kreowaniu artykułów warto brać pod uwagę tzw. słowa kluczowe, czyli zwroty, których użytkownicy internetu najczęściej używają, wyszukując w sieci potrzebne im informacje. Posługując się tymi zwrotami, pomagamy naszej stronie www piąć się w górę w rankingach Googla i tym samym być bardziej widoczną dla internautów.

Prowadząc bloga już na początku warto założyć regularność publikowanych treści. Google ceni regularnie publikowane i świeże artykuły, dlatego będzie wyświetlał blog i stronę firmową wyżej w wynikach wyszukiwania niż te serwisy, które umieszczają wpisy tylko od przypadku do przypadku.

Wróc do strony głównej bloga

DAWNIEJ ... I DZIŚ

Blogujemy dla Was :)
SKŁADNIKI:
  • 100% indywidualnego podejścia do Klienta
  • Pięć łyżek stołowych nowoczesnej komunikacji
  • Garść profesjonalizmu
  • Szklanka kreatywności
  • Efekywność
  • Energia
  • Wiara w sukces
  • Zaufanie
WYKONANIE:
Odpowiednie połączenie składników

Zaufali nam

Partnerzy

FreshMail.pl