Dlaczego w e-sklepie powinien być blog?

Promocje i oferty specjalne są doskonałym wabikiem na klientów. Czasem to jednak nie wystarczy, żeby przyciągnąć do siebie potencjalnych nabywców. Dlatego sklep internetowy powinien być wspierany przez inne działania, np. blog firmowy.

Setki sklepów, ogromna oferta – jak się spośród nich wyróżnić? To pytanie zadaje sobie z pewnością wielu właścicieli sklepów internetowych. Oprócz stosowanych przez większość podmiotów działań, warto postawić na bloga. Ten może stanowić świetne źródło informacji, prezentując różnego rodzaju porady, czy nawet porównując oferowane produkty, np. w materiałach video. Tego typu działalność ułatwia także komunikację z konsumentami. Prowadzony umiejętnie przyciągnie większą ilość potencjalnych nabywców. Choć nie gwarantuje wzrostu sprzedaży, to z pewnością zbuduje pozytywny wizerunek e-sklepu. Klienci z pewnością docenią też przekazane informacje oraz troskę o ich potrzeby. Dlaczego jeszcze warto mieć bloga w sklepie internetowym?

Fot. www.pixabay.com

Lepsza pozycja w wyszukiwarce

Blog to dużo treści, dzięki której można wzmocnić swoją pozycję w wyszukiwarkach i pozyskać dodatkowy ruch w serwisie. Powiązania tematyczne oraz odpowiednio dobrane słowa kluczowe pozwalają na zyskanie popularności w wyszukiwarkach internetowych. Aby jednak wszystko odpowiednio działało, niezbędna jest ciekawa i oryginalna treść. Powielanie informacji znajdujących się już na innych stronach jest dużym błędem.

Jeśli nie masz czasu na przygotowywanie wpisów i chcesz kopiować treści, lepiej zrezygnuj z zakładania bloga.

Wpisy blogowe mają jeszcze dodatkową wartość – są chętnie udostępniane na portalach społecznościowych. Takie działanie wpływa na zwiększenie się grona odbiorców tych treści, którzy mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami.

Buduje zaufanie i zaangażowanie użytkowników

Rozwijając swój blog i umieszczając w nim coraz więcej treści, siłą rzeczy będzie się na nim pojawiać więcej komentarzy i recenzji. Doceń je, ponieważ są to dodatkowe informacje pozwalające poznać potrzeby klientów, a także oferowane przez Ciebie produkty. Zebrane dane można wykorzystać do lepszego doboru oferty. Opinie zawarte w komentarzach będą też pomocne przyszłym klientom, często bazującym na odczuciach innych, którzy dokonali już zakupów w e-sklepie. Otwartość na ludzi i ich doznania, zwiększa zaufanie i wiarygodność, a także buduje pozytywną opinię o Tobie i e-sklepie.

Informuje i edukuje

Artykuły na blogu mogą sprawić, że konsumenci będą bardziej przekonani do kupienia określonych wyrobów. Wystarczy dokładnie przedstawić ich zalety, czy omówić zagadnienia z nimi związane, np. pokazać sposoby wykorzystania, metody przechowywania, konserwacji lub serwisowania. Istotne jest, aby tematy były ciekawe i użyteczne dla nabywców. Sprzedając ubrania można pisać o obecnie panujących trendach lub np. doborze konkretnej spódnicy do reszty garderoby. Niech blog będzie miejscem inspiracji, pomysłów i przydatnych wskazówek. Klienci w ten sposób otrzymają nie tylko produkt, ale i fachowe doradztwo. Stanowi to wartość dodaną do e-sklepu.

Wróc do strony głównej bloga

DAWNIEJ ... I DZIŚ

Blogujemy dla Was :)

Zaufali nam

Partnerzy

FreshMail.pl