Daj się poznać! Dlaczego zakładka „o nas” jest ważna

O czym myślisz, zakładając sklep internetowy? Żeby jak najkorzystniej wyeksponować swoje produkty, ich ceny, sposoby płatności i dostawy? Słusznie! Ale jeden element jest szczególnie często bagatelizowany, wręcz pomijany. Ten, w którym przedstawiasz siebie. Dlaczego zakładka “o nas” jest tak ważna i jak ją “ugryźć”?

Wyobraź sobie, że poznajesz nową osobę i myślisz, że potencjalnie mógłbyś jej coś sprzedać. Co robisz? Od razu omawiasz całą ofertę, opowiadasz o produktach czy na początku po prostu się przedstawiasz? Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Pamiętaj o tym, tworząc stronę internetową. W końcu, kto lepiej opowie o firmie, jeśli nie Ty sam?

4 powody, dla których warto się przedstawić

  • prezentacja profilu działalności firmy, jej misji oraz historii

To dobre miejsce, żeby opowiedzieć o tym, co robi Twoja firma, skąd się wziął na nią pomysł, jak się zmieniała na przestrzeni lat, jakie wartości za nią stoją i – przede wszystkim – jacy ludzie. Zastanów się, jak chcesz być postrzegany przez klientów, co przemawia na Twoją korzyść, co wyróżnia Cię spośród konkurencji i nigdy nie bój się mówić o tym głośno.

Fot. screen z www.aleworek.pl

  • pokażesz statystyki, certyfikaty, wyróżnienia, referencje

Ty wiesz, że Twoje produkty/usługi są najlepsze na rynku. Czas to pokazać innym! Dobrze jest to zrobić za pomocą “suchych” faktów. Twoja firma została wyróżniona? Otrzymała wyjątkowy certyfikat? Ktoś ją polecił? Nie pozwól by te nagrody zobaczyli tylko Ci, którzy odwiedzą Twoje biuro.

Fot. screen z www.tim.pl

Dzięki tym zabiegom zmniejszysz dystans i wzbudzisz zaufanie. A stąd już tylko krok do pozyskania lojalnych klientów, którzy nie tylko skorzystają z Twoich usług jednorazowo, ale jest duża szansa, że po prostu wrócą. A o to właśnie chodzi, prawda?

Jak to zrobić?

Kreatywnie! Oczywiście możesz po prostu napisać tekst przedstawiający historię firmy, jej misję i omówić jej profil. Poprawnie, ale… nieco nudno. Pamiętaj, dzisiaj odbiorca chce jak najszybciej przyswoić informacje. Długi, ciągły tekst tylko go zniechęci. Dlatego zadbaj o jego warstwę wizualną: dziel na mniejsze akapity, punktuj, numeruj, wstawiaj zdjęcia. W tekście pojawiają się daty? Może warto przygotować oś czasu.

Chcesz pójść o krok dalej? Przygotuj content video. Niedługi, dynamiczny klip, raczej bez lektora (ale z napisami!) skutecznie zapadnie w pamięć odbiorcy.

Dobrze, żeby firma miała twarz, żeby było widać, że stoją za nią ludzie. Dlatego przedstaw siebie i swój zespół. To pozwoli Ci nie tylko zmniejszyć dystans między Tobą a klientem, ale też ułatwi kontakt, jeśli zadbasz o to, aby odpowiednio wyeksponować również dane kontaktowe.

 

Wróc do strony głównej bloga

DAWNIEJ ... I DZIŚ

Blogujemy dla Was :)

Zaufali nam

Partnerzy

FreshMail.pl